[Interview] Harm Jan Wieringa over platform MediaVinden
- Media
- 1 jul 2016 @ 09:04
- Link
-
Dewi Smeenk
Freelance Redacteur
Nederlands MediaNetwerk - Sales
- 1 jul 2016 @ 09:04
- Dewi Smeenk
Er is een nieuw mediaplatform van start gegaan dat het leven makkelijker maakt voor uitgevers, mediabureaus en adverteerders. MarketingTribune spreekt oprichter en media-adviseur Harm Jan Wieringa over het online platform MediaVinden. 'Wij willen adverteerders laten terugkeren naar uitgevers.'
Gefeliciteerd met de lancering van MediaVinden! Wat is het voor een platform? En voor wie?
Bedankt voor de felicitaties. MediaVinden is een online platform waar je zowel een mediadatabase kunt vinden met online en offline media in Nederland als media-advies kunt krijgen indien gewenst. Ik werk samen in een team van media-adviseurs ieder met zijn eigen kennis en specialisme op het gebied van media. We hebben samen tientallen jaren ervaring in media-inkoop, advertentieacquisitie, mediaplanning en strategie.
Waarom heb je dit mediaplatform opgericht?
In mijn werk als marketeer en media-adviseur merkte ik dat veel uitgevers moeite hebben om de uitgaven financieel gezond te houden, omdat veel mediabudget wegvloeit naar social media. Adverteerders zoeken steeds meer hun heil daar. Met MediaVinden.nl willen wij een goed alternatief bieden zodat adverteerders weer terugkeren naar de diverse media.
Het platform biedt diverse tools om media te zoeken, te vinden en te selecteren. Zo kan er geselecteerd worden op levensbeschouwing, sociale klasse, leeftijdscategorieën, mediatype, thema, etc. Tevens kan de media-inkoper bepalen of er gezocht moet worden in media gericht op consumenten, zakelijke media of media voor de non-profit - zoals gemeenten, NGO’s, kerken. Vervolgens kunnen media-inkopers de geselecteerde gegevens exporteren om zelf de media te benaderen. Door bundeling van media, flexibiliteit en keuzevrijheid aan te bieden, maken wij media aantrekkelijker voor bestaande en nieuwe adverteerders.
Wat is jouw achtergrond? Heb je al veel ervaring met media-inkoop?
Ik heb een marketingachtergrond en ben al jaren uitgever van diverse online en offline promotiemedia. Sinds 1998 heb ik een eigen direct marketing onderneming. Tevens doe ik al jaren (advertentie) acquisitie voor eigen promotiemedia en media van derden. Zodoende heb ik veel ervaring opgebouwd in de wereld van media, marketing, acquisitie en uitgeven.
Hoe lang hebben jullie aan het platform gewerkt?
We zijn een jaar geleden begonnen met brainstomen over eisen en wensen voor het platform. In november vorig jaar zijn we gestart met de bouw van de site en sinds mei bouwen we de mediadatabase gestaag uit. In het najaar hopen we een volledig en uitgebreid mediadatabase aan te kunnen bieden van enige duizenden media in Nederland.
Waarom zijn er geen kosten aan gebruik van het mediaplatform verbonden? Wat is jullie verdienmodel?
Om de mediadatabase snel te vullen en volledig te maken met offline en online media vragen wij geen vergoeding van de uitgevers. Als adverteerders via onze media-adviseurs media inkopen - adverteerders kunnen ook buiten ons platform om inkopen - dan vragen wij een fee van 5% over de advertentieomzet van de uitgever. Dus no cure no pay, alleen bij media-inkoop via ons platform. De media-inkoper kan de mediadatabase gebruiken na het aangaan van een abonnement. Na een gratis proefabonnement van een maand kan men kiezen uit een aantal betaalde abonnementsvormen op basis van de wensen van de media-inkoper. Zodoende bieden wij een flexibel online mediadatabase met uitgebreide selectietools aan voor de mediaprofessional met ruime keuzevrijheid.
-
Dewi Smeenk
- Werkt bij: Nederlands MediaNetwerk
- Functie: Freelance Redacteur
- Website:http://www.nederlandsmedianieuws.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- NMO Online breidt fors uit met titels08-05-2025
- Arjan Pomper vertrekt al weer bij... 07-05-2025
- Neople lanceert AI-platform voor... 02-05-2025
- Waslijnactie BOAS kaart... 30-04-2025
- KPN viert 10e Louis-campagne met... 28-04-2025
- Sijthoff Media stopt met Business... 23-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management